Mati Tak Mengira Usia

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, March 21, 2011

'PLAYGROUND'

'Kakak,,umie,,abah,,ayie,,jomla,,,' ajak adik kecilku (insyirah) ke taman permainan. 'oklah,' jawabku memandangkan semua orang sibuk. Di sana, berpeluang berjumpa dengan penjaga (bibik) jiranku yang sangat2 rajin melayan adikku.tq BIK^^. '
satu kenangan..

Di sana,aku berpeluang bertemu dengan anak2 jiranku yang lincah2 belaka,,dua kali pandang,, dalam hatiku berkata,,ya Allah,,tanggungjawabku besar pada mereka,,maafkan aku andai tidak dapat bersama kalian selalu,,namun aku tetap berdoa agar mereka mampu menjadi PERMATA UMMAH ( Adik-adikku). Itu belum difikir mengenai adik beradik kandung sendiri,,Andai lisan ku ini kaku,,amal pun tidak menentu,,doa ku pohon padaMu,,selamatkan hamba-hambaMu,,dari dunia yang menipu,,walaupun ku tahu,,aku selalu menipu,,dengan segala nikmatMu,,ighfir zunubana ya Allah,,

Teringat detik itu,,
ku mohon padaMu,,
campakkan aku ke dalam biah y dapat membantu,,
aku dekat denganMu,,
walaupun aku malu,,
noda yang membelenggu,,
aku tetap mahu,,
mencari diriku,,

bagaikan bulan jatuh ke riba,,
berita itu aku terima,,
di bumi itu aku dibina,,
dalam hatiku berkata
'"TERIMA KASIH YA ALLAH"

indahnya hidayahMu,,
izinkan aku kekal di jalanMu,,
walaupun ujian sentiasa bertamu,,
aku impikan syahid pengakhiranku,,

retorik hipokrit individualistik
arghh,,jangan berfikiran sempit
luaskan pemikiran,,banyakkan bacaan
agar bangkit menjadi umat teladan

Buat umie abah
Buat adik2ku:ayie,uwai,afif,amin & inyirah
Buat keluargaku,,atuk^^
Buat teman2 seperjuangan
Buat guru2 yg membinaku
Buat dunia

yang menjadi saksi
bicara pada hari ini
terimalah segala-galanya
yang mampu aku berbudi

Saksikanlah,,
Segala-galaNya kerana Dia


Hidayah

Album : Pelita Hidup IV
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Tuhan...
lama aku gelintar
cari arah cahaya
menerangi gelita

Tuhan....
indahnya hidayah Mu
sinari ruang kalbu
luruh airmata ku
mensyukuri nikmat Mu

c/o
ooo... Tuhan
pimpinlah hati ini
utk ku menghayati ooo... petunjuk Mu
walau diuji kesabaranku
juga keimananku
tidak tercabar keyakinan ku
pada janji-janji Mu
tetap bersujud di hadapan Mu
merayu cinta Mu
seluruh jiwa aku serahkan hanyalah utk Mu
betapa ku bersyukur dengan hidayah yg Engkau berikan
semoga selamanya aku kekal di jalan Mu

No comments:

Post a Comment